naneli yoğurt


Bir kaç günden beridir kendimi tam bir mücadelenin içinde buldum. "Ne mücadelesi..?" dediğinizi duyar gibiyim. İşte size güzel bir cevap.. Kilo verme mücadelesi :) Aslında ben buna seneler öncesi başlamam gerektiki şuanda bu mücadele içinde bulmazdım kendimi. Her neyse artık olanlar olmuş bitenler bitmiş. Şimdiden sonra geçmişe dönme imkanımızında milyarı bırak katrilyarda sıfır bilmem kaç bir ihtimal bile yok. Hatta katiyen yok. Ama geleceğimiz var, önümüzde Allah'ım kaderimize ne yazdıysa o kadar yaşayacağız. Tabi tek temennim sağlıklı olduğu kadar bu kilolardan kurtularak güzel bi hayata yeni bir imajla sırıtarak "Merhaba" demeyi çok istiyorum :) Yıllardır biriktirdiğim ve açığa çıkmayan daha doğrusu ne kadar debelensede dışarıya çıkamayan o güzelim duyugularımı zayıfladığımda haykırmak istiyorum. "İşte hayat bu..." diye.
Vakti zamanında büyük küçük bacaksızlardan az buz (laf)top atışı yemedim. Ağızlarından (bal yerine, sebzeler ve yemeklik sözler)çıkan her bir kelimeyle öğlen olsun akşam olsun enfes birer yemek yapılabilir derecedeydi. Şimdi diyeceksiniz ki,
"Ne yemeği..?"
Şöyle ki;
-Şişko domates,
-Yarım kilo da patates,

Siz olsanız bu iki sebzeden ne yapardınız? Öğlen akşam vakti hiç fark etmez, enfes bir patates yemeği yapabilirsiniz :) Şişkomu şişko bir domatesle bolca domatesimiz var birde yarım kiloda en irilerinden patatesimiz var. Ohh bir orduyuda besleriz herhalde öyle değilmi:) O sıralar oldukça iriydim ve onlarada hak veriyorum bana böyle söylediklerinde yanaklarım domates başka yerlerim patates gibiydi. Kilom dersen ilkokulda 60lardaydı orta okulda 90 larda. Onlardan köşe bucak kaçar oluyordum yada üzerlerine gitsende kiloların sana izin vermez koşamazsın, onlar kaçar sen kovalarsın. Gün geldi bana o lafları söyleyenlerin her biri Allah'ından buldu onlarada ben güldüm bu da ayrı bi konu :)) Amaan bak şimdi patates, domates dedimde aklıma kurt düştü derler hani işte öyle bir duyguyla "Yemek" düştü aklıma :) Gelde yeme şimdi.
"Bu saatte de artık yenilmez ki canım.." Haklısınız gecenin ley limi limi limi ley zamanında saaat sabaha karşı 1.19 sularında da yemek yenmez ki. Ama itirafta bulunayım. Yaklaşık olarak 1 saat kadar önce Yoğurtun içerisine 1 çorba kaşığı "Keten tohumu" ile karıştırdıktan sonra üzerinede bolca nane döktüm, onuda karıştırdıktan sonra oturarak afiyetle yedim. Ama ne yalan söyliyeyim öyle güzel gitti ki, midemdeki o kırk yıldan beri aç kalmış gibi hırıldayan canavarı susturmayı başardı. Yoksa yoğurdun etkisiyle uyuttumu ha nedersiniz? Sizce ;) Öte yandan benide bir uyku tutmasınmı böyle otobüste kasislerden geçerken sallanırsın ya ayakta uykudan ölürsün işte onun gibi. Sallana sallana bi hal oldum. Amma velakin yoğurt hem içimi serinletti hemde o canavarı bir çırpıda susturdu. Aferin kendi adıma tebrik ettim. Çok güzel iş başardı :) Özellikle kilolarıyla büyük bir harp içinde olanlar, yeteri kadar cephanesi kalmamış artık "Beyaz" bayrağı çekerek teslim olma durumuna gelmiş olan arkadaşlar. Size harika bir tavsiyem var. Az önce bahsettiğim "Keten tohumu" ile ilgili karışımı sizde hiç aksatmadan, yatmadan evvel yaklaşık 2 saat kadar önce bir güzel tüketin. Ardından aç karna sabah olabilir, oruç tutanlar sahur zamanıda sahur yemeğinizi yemeden önce bu karışımı yerseniz açlık hissi inanın ki duymuyorsunuz. Yada duysanız bile eskisinden dahada dayanıklı bir hale geliyorsunuz. Şiddetle tavsiye ederim. Sindirim sisteminide harikulade çalıştırmakta. Ama dediğim gibi 1 yemek kaşığından fazla sakın koymayın miktarın dozajıını kaçırmayın. Olumsuz etkileri olabilir diyorlar ve hamile bayanlar, çocuklar bu karışmdan uzak dursunlar. Yazıma artık burada Son, The End,
Ende, последний verirken herkese sağlıklı harika bir gün dilerim.

Blogsuz kalmayın, blogla yaşayın. İyi bloglar :)

Yorumlar

  1. açıkmadım ve canım naneli yoğurt istemedi desem yalan olur en iyisi mutfağı kolaçan etmek:)

    YanıtlaSil
  2. naneli yoğurt değilde nane salatalık ayran süper bir karışım hemde sürekli içince tok tutuyor dene bence canım

    YanıtlaSil
  3. ********************************
    www.edasuner.com dedi ki...
    naneli yoğurt değilde nane salatalık ayran süper bir karışım hemde sürekli içince tok tutuyor dene bence canım
    ********************************
    ablacım nane, salatalık ve ayran dediğin gibi süper ama ayran susatıyor beni nedense bizim bu taraflarda hafif ekşi yaparlar yani yoğurdu geç uyandırırlar derin güzellik uykusundan:) Hazır yoğurtlardanda pek tat alamıyoruz o nedenle. Ama ramazan bitiminde dediğin gibi hazırlamaya karar verdim.
    ********************************
    TaTLiCaDiCa dedi ki...
    açıkmadım ve canım naneli yoğurt istemedi desem yalan olur en iyisi mutfağı kolaçan etmek:)
    ********************************
    :) Aslı her ne kadar cevap geçte olsa sen mutfağı tekrar bir kolaçan et istersen. Canın mutlaka yine naneli yoğurt istemiştir:) Afiyet olsun şimdiden:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Sende karala bişeyler ☺